Ramowy program dnia został opracowany w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 14.02.2017 r. ( z późn. zm.) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.
Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godziny | Zajęcia |
---|---|
0700 0800 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy niekierowane sprzyjające nabywaniu doświadczeń w rozwoju fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym dzieci. Prowadzenie przez dzieci własnych eksperymentów |
0800 0830 | Przywitanie się nauczyciela z dziećmi, rozmowa kierowana – również za pomocą alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Wspólne ustalanie planu dnia |
0830 0900 | I śniadanie |
0900 0930 | Kształtowanie umiejętności samoobsługowych dzieci. Rozwijanie zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawności ruchowej i bezpieczeństwa. Indywidualne zajęcia rewalidacyjne wynikające z IPET |
0930 1015 | Zajęcia kierowane biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze,potrzebę wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikację oraz chęć zabawy |
1015 1030 | II śniadanie |
1030 1230 | Zabawy kierowane i niekierowane na świeżym powietrzu zaspokajające potrzebę ruchu, służące doskonaleniu motoryki, eksploracji otaczającej przyrody. W razie niesprzyjającej pogody zajęcia będą odbywały się w sali do rekreacji ruchowej lub w salach przedszkolnych |
1230 1300 | II danie |
1300 1430 | Odpoczynek. Indywidualne zajęcia rewalidacyjne wynikające z IPET |
1430 1500 | Przygotowanie do posiłku. Zupa |
1500 1600 | Indywidualne zajęcia rewalidacyjne wynikające z IPET |
1600 1700 | Zabawy niekierowane dające dzieciom możliwość aktywizacji i rozwijające ich zainteresowania. Rozchodzenie się dzieci do domów |