Od ponad piętnastu lat nasze placówki łączy niezwykła więź – każdego roku spotykamy się z dziećmi z zaprzyjaźnionego Przedszkola nr 263 na wspólnych zajęciach integracyjnych. Tradycja ta sięga wielu lat wstecz, kiedy to nawiązałam współpracę z nauczycielkami i dziećmi z przedszkola przy ul. Miłej. Od tamtej pory regularnie organizujemy wspólne spotkania – raz dzieci z tamtego przedszkola odwiedzają nas, innym razem my ruszamy w odwiedziny do nich.

W tym roku dzieci z oddziału VII aż trzykrotnie brały udział we wspólnych zajęciach. Dwukrotnie wybraliśmy się autobusem do naszych przyjaciół, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji – wspólne zabawy ruchowe, pokonywanie toru przeszkód oraz wizyta w ich mini zoo, w którym mogliśmy zobaczyć egzotyczne zwierzęta. Największe emocje wzbudziła możliwość nakarmienia jeża i gekona – to było dla dzieci niesamowite przeżycie! W kwietniu nasi sąsiedzi odwiedzili nas, by wspólnie świętować Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Podczas tych zajęć doświadczaliśmy, czym jest różnorodność, dowiedzieliśmy się, że każdy z nas ma inne potrzeby, inaczej postrzega świat i robi różne rzeczy. Rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest tolerancja i akceptacja. To bardzo istotne wartości, które nasi przyjaciele z „Miłej” nie tylko rozumieją, ale też konsekwentnie przekazują swoim wychowankom i wdrażają w codzienne życie. Cieszymy się, że mogliśmy razem przeżyć ten dzień w atmosferze wzajemnego zrozumienia i szacunku.

Natomiast w zeszłym tygodniu mieliśmy okazję świętować nadchodzący Dzień Dziecka. Tym razem to my znowu odwiedziliśmy naszych przyjaciół w Przedszkolu nr 263, gdzie braliśmy udział w twórczych działaniach – wykonaliśmy kolorowe ozdoby, bransoletki, robiliśmy tymczasowe tatuaże. Ten czas spędzony razem był pełen radości, uśmiechu i pozytywnej energii.

Dziękujemy naszym przyjaciołom z Przedszkola nr 263 za wszystkie spotkania. Już teraz cieszymy się na myśl o kolejnych wspólnych przedsięwzięciach, które z pewnością odbędą się w kolejnych latach. Taka współpraca to prawdziwa wartość i dowód na to, jak ważne są relacje, które budowane są systematycznie od najmłodszych lat.

Dziewczynka siedząca na podłodze i bawiąca się kręglami.
Dzieci siedzące przy stoliku i bawiące się zabawkami.
Chłopiec w wózku podnoszący ręce, przed nim jeż.